Koncert Muzyki Czeskiej

         15 października br. o godz. 19:00 w Auli Magna Centrum Wykładowego Politechniki Poznańskiej odbędzie się koncert pt. „U nas w Líšeň” brneńskiego zespołu folklorystycznego „Líšňáci”.  Podczas koncertu  zobaczymy piękne tańce, usłyszymy śpiew i niezwykłą czeską muzykę ludową  z pięknym instrumentem, z cymbałami węgierskimi.

Na scenie usłyszycie również Państwo czeskie pieśni w wykonaniu Joanny Szynkowskiej vel Sęk przy akompaniamencie pianisty Przemysława Witka.

Zapraszamy Państwa z osobami towarzyszącymi (z rodzinami, przyjaciółmi, znajomymi).

Rezerwacja miejsc do 12 października 2018 roku  na adres mailowy: uck@put.poznan.pl
Potwierdzenie rezerwacji oraz numery miejsc zostaną Państwu przesłane drogą mailową.

 

Zespół

    Líšeň, które kiedyś było miasteczkiem pod Brnem, dziś jest jego osobliwą dzielnicą, która od lat zachowuje swoje tradycje ludowe razem ze zwyczajami, strojami ludowymi, tańcami i muzyka ludowa.
Zespól folklorystyczny Líšňáci (wymowa Liszniacy) działa tutaj od 1975 r. Członkowie (tancerze – dorośli i dzieci) kultywują i rozwijają tradycje swoich przodków w bezpośredniej bliskości drugiego największego miasta Republiki Czeskiej, stolicy Moraw – Brna. Celem ich pracy jest utrzymanie, odnowienie i rozwój niegdyś tak bogatej kultury ludowej, która była ich prastarą reputacją na Morawach  i przybliżenie jej  młodym ludziom we współczesnym świecie.

Foto: Facebook – Cimbálová muzika Líšňáci

 

 

Joanna Szynkowska vel Sęk
 sopran

 

    Absolwentka Akademii Muzycznej Wydziału Wokalnego w Poznaniu w klasie wybitnej śpiewaczki Barbary Mądrej.

Debiutowała w „Nocy w Wenecji” Johanna Straussa w Gliwickim Teatrze Muzycznym w roli Anniny. W Krakowskiej Operze Kameralnej kreowała postaci Serpiny w „La Serva Padrona” G. B. Pergolesiego, Weltgeist w „Die Schuligkeit des erseten Gebots”  oraz Bastienne w „Bastien und Bastienne” W. A. Mozarta.  Śpiewała partię Belindy w dziele „Dydona i Eneasz” H. Purcell’a,  Lizy w „Krainie Uśmiechu” F. Lehara, oraz Adeli w „Zemście Nietoperza” J. Straussa. Grała rolę Stasi w  „Księżniczce Czardasza” E. Kalmana w Poznańskim Teatrze Muzycznym. Wykonywała partię Elfa w dziele „Sen nocy letniej” F. Mendelssohna w Filharmonii Poznańskiej, oraz partię solistyczną w  „Missa solemnis” Maksymiliana Koperskiego w Filharmonii Lubelskiej.

Laureatka wyróżnienia i III miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie w latach 2012 i 2016. Brała udział w nagraniu płyty z cyklu „Jasnogórska muzyka dawna” zawierająca kompozycje o. Amando Ivančića z Akademią dell’ Arcadia .

 

 

Przemysław Witek 
pianista

    W 2009 roku ukończył z wyróżnieniem studia w klasie prof. Alicji Kledzik w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Studiował także w Universität der Künste w Berlinie oraz w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii. W roku 2015 otrzymał stopień doktora sztuki muzycznej oraz rozpoczął pracę na stanowisku adiunkta w macierzystej uczelni. Obecnie Przemysław Witek prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Poznaniu, a także odbywa staż artystyczny pod kierunkiem prof. Krzysztofa Jabłońskiego w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Już w wieku dziewiętnastu lat zdobywał najwyższe laury na międzynarodowych konkursach pianistycznych: I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Rzymie (2004) oraz dwie Nagrody Specjalne na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Artur Rubinstein in memoriam” w Bydgoszczy (2004). Kolejne lata przyniosły mu I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Val Tidone (2005) i Racconigi (2006) we Włoszech, a także Nagrodę Specjalną na Międzynarodowym Konkursie Kameralistyki im. N. Rubinsteina w Moskwie (2007). Zwieńczeniem osiągnięć konkursowych Przemysława Witka były nagrody zdobyte w 2008 roku: I miejsce i Nagroda dla Najlepszego Wirtuoza na Konkursie im. Adilii Alievy w Genewie-Gaillard oraz I miejsce i Nagroda dla Najlepszego Polskiego Pianisty na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Halina Czerny Stefańska in memoriam” w Poznaniu. Wyróżnienia te umożliwiły mu nagranie debiutanckiej płyty CD oraz rozpoczęcie działalności koncertowej w kraju i za granicą.

Przemysław Witek występował z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, a także z Orkiestrami Filharmonii Dolnośląskiej, Krakowskiej, Koszalińskiej, Sudeckiej, Szczecińskiej, Świętokrzyskiej oraz z Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Współpracował z takimi dyrygentami jak: Agnieszka Duczmal, Marek Pijarowski, Paweł Przytocki, Jacek Rogala, Ruben Silva, Marko Ivanovič, Grigorij Krasko, czy Jakub Chrenowicz. Inaugurował sezon koncertowy 2013/2014 Filharmonii Narodowej Czarnogóry, 2010/2011 Filharmonii Sudeckiej, grał podczas Finału Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku w 2009 roku. Jako kameralista współpracował z Benedictem Klöcknerem, Jiřim Kabatem, Anną Marią Staśkiewicz, Katarzyną Budnik-Gałązką, Januszem Wawrowskim i Bartoszem Worochem.
Występował w największych miastach w Polsce, a także za granicą: w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Singapurze, Arabii Saudyjskiej, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Belgii, Niemczech, Szwajcarii, na Ukrainie oraz w Rosji.

Dokonał nagrań archiwalnych utworów Karola Szymanowskiego dla Radia Watykańskiego w roku 2004 i 2012. W marcu 2011 roku ukazała się jego debiutancka płyta „Décadence” z kompozycjami Szymanowskiego i Rachmaninowa, wydana przez Polskie Radio i Ponte Art Production. W roku 2014 dokonał światowego prawykonania i nagrania Sonaty fortepianowej Andrzeja Nikodemowicza, a także polskiego prawykonania oraz rejestracji utworów fortepianowych Mieczysława Weinberga.

Foto: Justyna Andrzejewska

 

Serdecznie zapraszamy!