Koncert pt. „Kraina snów”

    Zapraszamy na kolejne wydarzenie z cyklu Salonik Kulturalny.
Koncert pt. „Kraina snów” uświetni  trio Celloice w składzie Hanna Błachuta – sopran, Kinga Chudzikowska –  wiolonczela oraz Justyna Skoczek – fortepian.  Podczas koncertu artystki zaprezentują repertuar mieszany muzyki klasycznej oraz musicalowej w niecodziennych aranżacjach.

   Koncert odbędzie się 20 lutego 2020 r. o godzinie 18.00 w Auli Magna Centrum Wykładowego Politechniki Poznańskiej, ul. Piotrowo 2.

Rezerwacja miejsc do 18 lutego br. na adres mailowy: uck@put.poznan.pl

Zapraszamy Państwa z rodzinami i przyjaciółmi.
Potwierdzenie rezerwacji zostanie przesłane Państwu drogą mailową.

Poniżej kilka słów o artystkach.

Hanna Błachuta (sopran) – absolwentka wydziału wokalnego Wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego w klasie śpiewu. Doskonaliła swoje umiejętności na wokalnych kursach mistrzowskich u profesorów i trenerów głosu takich jak: Hans Pieter Herman (Holandia), Ira Siff (Holandia), Lucy Arner (USA), Liora Maurer (USA), Sharon Mohar (Francja), Irena Laurusiene (Litwa), Andreas Baumann (Austria), Stefan Bevier (Niemcy), Anna Chierchetti (Włochy), Irena Sylya (Panama), Gabriela Benackova (Czechy), Teresa Żylis-Gara, Stefania Kałużanka, Halina Łazarska, Aleksandra Żminkowska. W 2014 roku uczestniczyła w: XXXIII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Hansa Gabora w Staatsoper w Hamburgu w Niemczech, XIX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Orvieto we Włoszech, II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Otto Edelmanna w Wiedniu w Austrii, Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Zdarze w Czechach, Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Imricha Godina na Słowacji. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Viotti we Włoszech. Zdobyła nagrodę specjalną na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Berlnie w Niemczech. Kreowała role: Hrabiny (Wolfgang Amadeusz Mozart „Wesele Figara”), Amora (Claudio Monteverdi „Koronacja Poppei”), Stefana (Stanisław Duniecki „Paziowie królowej Marysieńki”). Występowała jako solistka wraz z Wrocławską Orkiestrą Festiwalową im. Johanna Straussa podczas XIX Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej, w którym można było usłyszeć arie między innymi z „Zemsty Nietoperza” Johanna Straussa oraz z „Wesołej Wdówki” Franciszka Lehara. Podczas Letniego Festiwalu w Zagrzebiu „Gric Evenings” towarzyszyła jej orkiestra kameralna The Zagreb Soloist. Już w szkole średniej wykonała partię sopranu solo ze „Stabat Mater” Józefa Haydna wraz z orkiestrą symfoniczną i chórem. Uczestniczyła również w licznych przedstawieniach i koncertach organizowanych przez Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Od 2011 roku jest artystką CulturNET- Europejskiej Sieci Kultury Młodych. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Lucy Arner, Stefan Bevier, Jacek Kasprzyk, Mieczysław Gawroński, Jan Ślęk, Alan Urbanek, Artur Wróbel, Tadeusz Zathey. Występowała na wielu festiwalach muzycznych takich jak: Zagreb Summer Festival, Wratislavia Cantans, XXI Festiwal – Maj z Muzyką Dawną, XIX Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wiedeńskiej, Young Euro Classic, Festiwal Muzyka Epok, Festiwal Muzyki Oratoryjnej, Festival dei punti Cardinali.

 

Kinga Chudzikowska (wiolonczela) – ukończyła z wyróżnieniem wrocławską Akademię Muzyczną w klasie wiolonczeli profesora Stanisława Firleja. W 2007 odbyła roczne studia w Hochschule für Musik Und Theater Hannover pod kierunkiem profesora Tilmanna Wicka. Doskonaliła też swoje umiejętności na: wiolonczelowych kursach mistrzowskich u profesorów Angelicy May (Austria), Kirilla Rodina (Rosja), Ulfa Tischbirka (Niemcy), Klausa Storcka (Niemcy), Markusa Nikoscha (Niemcy), Jeremiego Findlaya (Kanada); kursach mistrzowskich interpretacji muzyki kameralnej u Prof. Anny Prabuckiej-Firlej oraz Prof. Krystyny Borucińskiej-Żarneckiej (2009, 2010, Wrocław); kursach dyrygenckich projektu ,,Śpiewający Wrocław” u Prof. Jolanty Szybalskiej-Matczak (2003, 2004, 2005, Duszniki  Zdrój, Kłocko). Jest laureatką IV Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowego we Wrocławiu, Konkursu Wiolonczelowego w Chrzanowie (III nagroda), Konkursu im. Jana Sebastiana Bacha w Częstochowie (I nagroda), Konkursu Bachowskiego im. Stanisława Hajzera w Zielonej Górze (III nagroda). Od 2004 roku jest solistką Wrocławskiego Zespołu Solistów „RICORDANZA”, założonego i kierowanego przez Wiktora Kuzniecowa, pod patronatem J. M. Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego. Wraz z muzykami zespołu „Ricordanza” współpracuje z Barock Orchester Berlin, Festival Orchestra Berlin i European Bach Players, regularnie koncertując między innymi w Filharmonii Berlińskiej. Z licznych nagrań płytowych można wyróżnić koncerty Vivaldiego, Albinoniego, Paganiniego oraz Piazzolla. W 2008 album Musica Sacromontana ze Stabat Mater Józefa Zeidlera dostał nagrodę „Fryderyka”. Od 2011 roku jest artystką CulturNET- Europejskiej Sieci Kultury Młodych, a od 2015 roku jest solistką Filharmonii Częstochowskiej. W latach 2003- 2007 była koncertmistrzem Die Junge Deutsch – Polnische Philharmonie, z którą występowała w Czechach, na Słowacji, w Austrii, Niemczech, Francji. Współpraca zaowocowała nagraniem albumu „Musik kennt keine Grenzen” z muzyką Bernsteina, Natansona, Moszkowskiego i Verdiego dla DUX Recording Producers. W 2007 razem z kwartetem nagrała album „Santo Subito” z kompozycjami Włodzimierza Szomańskiego. Współpracowała z takimi artystami jak: Rene Gulikers (Holandia), ENO KOCO Leeds (Wielka Brytania), Eij Oue (Japonia), Stefan Bevier (Niemcy), Dan Ettinger (Niemcy), Grigor Palikarov (Bułgaria), Jerzy Maksymiuk, Stanisław Rybarczyk, Piotr Rubik, Jacek Sykulski, Włodzimierz Szomański, Mieczysław Gawroński, Marek Toporowski, Jan Ślęk, Robert Kurdybacha, Jan Jakub Bokun, Adam Klocek, Jerzy Salwarowski, Bartosz Żurakowski, Wojciech Rodek. Występowała na wielu festiwalach muzycznych takich jak: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wiedeńskiej, Wratislavia Cantans, Festiwal Muzyki Oratoryjnej, Musica Polonica Nova, Young Classic Wratislavia, Europäische Musiksommer, Musica Sacromontana, Polonia Cantans, Festiwal Muzyka Epok, Festiwal Wyszehradzki, Young Euro Classic. Współpracowała z Orkiestrą Kameralną „Pro Arte”, Teatrem Muzycznym „CAPITOL”, „TECH-NO” Orchestra, „Das Bachara Trio”, Filharmonią Opolską, Filharmonią Sudecką, Filharmonią Kaliską, Filharmonią Częstochowską. Artystka gra na instrumencie francuskim z XIX wieku.

 

Justyna Skoczek (fortepian) – urodziła się w Głogowie. Jest korepetytorem operowym i pianistką. W 2003 r. ukończyła Akademię Muzyczną im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie fortepianu Włodzimierza Obidowicza. W latach 2003–2012 pracowała jako korepetytor oraz muzyk solista w Operze Wrocławskiej. W tym czasie brała udział w przygotowaniu niemal wszystkich inscenizacji, a szczególnie premier i prapremier polskich oper XX i XXI w. na wrocławskiej scenie – Króla Rogera Szymanowskiego, Raju utraconego Pendereckiego, La liberta chiama la liberta Knapika, Pułapki Krauzego czy Ogrodu Marty Duchnowskiego. Obecnie nie jest na stałe związana z jednym teatrem. Współpracuje z Operą Wrocławską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim im. S. Moniuszki w Poznaniu oraz Teatrem Polskim we Wrocławiu, z którym w 2016 r. wystawiła całość Dziadów Mickiewicza w reżyserii Michała Zadary. Współpracuje z instrumentalistami i śpiewakami, wykonując z nimi muzykę kameralną XX i XXI w. W utworzonym w 2014 r. Square Music Trio razem z sopranistką Ewą Vesin i kontrabasistą Pawłem Jabłczyńskim pracuje nad repertuarem obejmującym utwory Giovanniego Bottesiniego i autorskie transkrypcje dzieł innych kompozytorów. Od 2001 r. jest wykładowcą Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu, na której w 2015 r. obroniła pracę doktorską.